82.200 Callcenterverksamhet
Omfattar
- verksamhet vid callcenters som besvarar inkommande samtal från kunder med
- hjälp av växeltelefonister, automatiska samtalsfördelare (ACD), datorstödd tele-
- foni (CTI) eller interaktivt talsvar (IVR) eller liknande metoder för att mottaga
- order, lämna information, handlägga kunders önskemål om hjälp och handlägga
- klagomål från kunder
- callcenters med utåtriktad verksamhet som använder liknande metoder för att
- sälja eller marknadsföra varor till potentiella kunder,
- genomföra marknadsundersökningar eller opinionsundersökningar eller liknande aktiviteter för kunders räkning
Omfattar inte
- marknadsundersökningar eller opinionsundersökningar om detta är verksamhetens huvudaktivitet,
jfr. 73.200
Exempel på vad som ingår i denna SNI-kod
- Callcentertjänster
- Datasupport på telefon, på uppdrag av företag som varken sålt eller framställt programvaror eller system
- Direktmarknadsföring, callcenter
- Försäljning, vid callcenter
- Klagomålshantering, callcenter
- Kundbokning telefonbokning, på uppdrag
- Marknadsföringsaktivitet utförd av callcenter
- Marknadsundersökningar utförd av callcenter
- Ordermottagning, på uppdrag, på telefon
- Säljuppdrag på telefon
- Telefonförsäljning (distanshandel), på uppdrag
- Telefonpassning, på uppdrag av callcenter
- Telefonväxelservice, uppdrag av callcenter
- Telemarketing
- Telefonkundtjänst på uppdrag, mottaga order, lämna information, handlägga kunders önskemål om hjälp och klagomål
- Mötesbokning telefonbokning, på uppdrag